23 Mayıs 2011 Pazartesi

Model ve Metin Arolat'la röportaj yayında!

 Günler süren sessizliğimi günümüzün popüler isimleriyle yaptığım röportajlarla noktalıyorum.
Cumartesi günü Nişantaşı, Atiye Sokak'ta gerçekleştirilen "Sokakta Hayat Var" etkinliğine katıldım. Efes Pilsen Blog Yazarı olarak son dönemde şarkıları dillere dolanan Model grubu ile sahne  öncesi karavanda röportaj yaptım.


 -“Sokakta Hayat Var” etkinlikleri kapsamında konserler veriyorsunuz. Geçtiğimiz günlerde gerçekleşen İzmir Bornova Park konseri nasıl geçti?
Can Temiz (bas gitar): Efes sayesinde  bizim için eve dönüş konseri gibi oldu çünkü bu yeni albümden sonra ilk defa gittik İzmir’e.  Konsere ilgi beklediğimizden daha büyüktü. Hayranlarımızla bir araya gelme fırsatımız oldu. Onlarla konuşmak, tanışmak, fotoğraf çektirmek vs. güzeldi her şey.

-Efes Pilsen için bestelediğiniz “Sokakta Hayat Var” jingle’ı çok beğenildi ve DigitalAge dergisi tarafından da “En Yaratıcı Müzik/Ses Tasarım Birincisi” seçildi. Dizi ve filmler için müzik çalışmalarınız olacak mı?
Can: Diziler için özel bir çalışma yapmasak da albüm parçalarımız zaman zaman kullanılıyor dizilerde bu da bizi mutlu ediyor tabi.
Aşkın Çolak (Davul): Aslında film müziği yapmayı daha çok isteriz ilerde neden olmasın.
Can: Güzel bir film olur biz de müziğimizle içinde yer almak isteriz hatta var öyle projeler…

-2009 “Perili Sirk” albümü ve özellikle “Olmaz” adlı parçayla tanındınız. Şimdilerde şubat ayında çıkardığınız “Diğer Masallar” albümü ile daha geniş kitlelere ulaştınız. Tepkiler nasıl?
Okan Işık (Gitar): İlk albümüz 5 parçalık bir albümdü. Son albümümüz üzerinde daha çok kafa yorduğumuz, daha büyük bir ekiple çalıştığımız ve içimize sinen bir albüm. Menajerlik, pr ve plak şirketine kadar iyi bir ekiple hazırlandık. Tabi prodüktör olarak Demir Demirkan faktörünü unutmamız lazım. Bize  albüm hazırlık aşamasında çok destek oldu sağolsun zaten albümde de belli oluyor etkisi, katkıları... Muazzam tekipler alıyoruz mutluyuz.

-Son olarak Efes Pilsen Blog’a ne söylemek istersiniz?
Okan: Sokak konseptli güzel partiler yapıyorsunuz. Efes’le beraber bayağı konser yaptık. Geçen sene One Love’da da sahne almıştık.
Can: Aynen bizim kafamıza göre dilediğimiz yere gitme imkanımız olmuyor fakat Efes bizi hayranlarımızla buluşturuyor. Mutluyuz bu projede yer aldığımız için ve devam edeceğiz, çok teşekkürler…

Röportajdan sonra grubu dinlemek için sahne önüne doğru giderken ünlü sanatçı Sertab Erener ve Demir Demirkan’ı da izleyiciler arasında gördüm. Saatler geçtikçe artan kalabalık Model’in şarkılarına hep bir ağızdan eşlik etti. Grup konser ve turne programından yorgun olmasına rağmen iyi bir performans sergiledi. “Buzdan Şato” ve “Değmesin Ellerimiz” adlı yeni albüm hitleri söylendiği anda alkışlar yükseldi.


Saat 22:00’a yaklaşırken Metin Arolat DJ performansıyla geceyi renklendirecekti. Herkes sabırsızlıkla onun DJ kabininde yer almasını beklerken ben yine herkesten önce onunla sokağın içerisindeki bir kafede buluşup mini röportaj yaptım:)

- Sanatçı olarak belli mekanlarda ara sıra Dj’lik yaptığınızı biliyoruz. “Sokakta Hayat Var” etkinliklerini nasıl değerlendiriyorsunuz?
 Hem Efes Pilsen, hem Nişantaşı olması ve zaten gördüğümüz kadarıyla organizasyon her yönüyle belli bir düzeyin üstünde gözüküyor. Bugün de sevdiğim parçaları çalacağım 70 sonları 80’ler, genellikle yabancı parçalar. Keyif alarak yapıyorum asıl işim tabiî ki değil yani müzik zevkimi yansıtmak amaçlı Dj’lik. Mekanlarda insanlar yerine göre Türkçe parça da çalmamı istiyorlar, bekliyorlar ama dinlediklerinde fark edecekler ki bu sefer Nişantaşı ruhuna özel sevdiğiniz, keyif alacağınız tarzda olacak. 

-Yaklaşık 1 yıl önce “Çok Daha Ötesi” adlı albümünüz çıkmıştı. Yeni projelerinizden biraz bahseder misiniz?
 Eski albümlerimdeki hızla ilerlemiyorum çünkü son albümümde yeni bir tarza yönelmiştim ve bu nedenle şarkıların zamana ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Sevilen ve radyolarda sıkça çalan “İzmir” adlı parçama klip çekeceğiz. Sonra bir slov parçamı daha kliplendireceğim. Herkes yazın albüm çıkarırken ben sonbahara doğru yeni bir maxi single çıkarıyorum.  Daha  hani Metin Arolat denince akla gelen, daha beni yansıtan parçalarla karşınızda olacağım. Tabi bu da bir ara albüm olacak keyif alalım diye yaptığım…

Röportaj sonrası Metin Arolat’ı da Dj kabinine uğurladık ve  müziğin ritmine kendimizi kaptırdık. Çaldığı nostaljik hitlerle dinleyenleri coşturan Arolat’ın playlisti röportajda dediği gibi ortama yakışan cinstendi. Bu  güzel etkinliği özetleyen şarkı da Model’den geliyor:
…….

Bak bugün senin günün,
Hükmü yok üzüntünün, varsın olsun,
Gelseler de üstüne duvarlar hergün
Sen sokaklarında özgürsün.

Sokakta hayat var,
Yıkılsın duvarlar,
Efes Pilsen’le senin tüm sokaklar.

1 Yorum

  1. MODEL BI NUMARASIN.SENI HER YERDE DESTEKLIYORUM GURUR DUYUYORUM BU YAPTIGIMLA.SIZI SEVIYORUM PEMBE MEZARLIK SARKINIZA KLIP ISTIYORUM LUTFEN SONRA CURUSUN GELINLIGIM OPUYORUM ASKIN COK YAKISIKLISIN

    YanıtlaSil

Bu yazım hakkında sen de bir yorum yaz, rahatla!

 

FACEBOOK

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks
Bumerang - Yazarkafe
Follow Rahat Yazar

MESAJIN VAR MI?

Ad

E-posta *

Mesaj *

Translate

Instagram

ÜYE OL

Mail adresini yaz, en güncel haberler, yeni yazılar anında e-postana gelsin!:

© Rahat Yazar
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0