30 Aralık 2010 Perşembe

Hayrettin ile kuliste çok özel röportaj (21.12.2010)

Hayrettin Karaoğuz. Onu, çoğumuz “Kızsız Adam”  adlı kısa filmle tanıdık. Issız Adam filmini ti'ye aldığı video internette tıklanma rekorları kırmıştı. Ardından reklam ve sinema filmleri geldi. Şimdi Star TV’de yaptığı kendi adını taşıyan şov programı ile dikkat çekiyor.  
Doğuş Üniversitesi'ne söyleşiye gelen Hayrettin,  Star TV’deki şov programı için hazırladığı çeşitli komik videoları bize izletti, ardından programla ilgili yorumlarımızı aldı. Yaşadığı olaylardan örnekler verdi, herkesi güldürdü. Hayrettin bir ara aniden sahneden indi ve gelen bir soru üzerine biz seyirciler arasına daldı. Yapılan tezahüratlara dayanamadı ve gitmeden önce bizlere meşhur apaçi dansını bile sergiledi.
Keyifli söyleşi sonunda kulise geçtik. Üniversite dergisine hazırlayacağım ilk röportaj olacağı için heyecanlıydım fakat Hayrettin samimiyeti, rahatlığı ve esprileriyle işimi kolaylaştırdı. Hayrettin ile bugünlere gelişi ve internetin kullanımı üzerine konuştuk.


-Bulunduğun konumu nasıl değerlendiriyorsun? Hayal ettiğin yerde misin?
  Hayal ettiğim yerde değilim açıkçası. Bence daha yolun başındayım. “Kızsız Adam” kısa film, reklamlar, sinema filmi… Tüm bunlar,  hayallerimin alt yapısını oluşturuyor aslında. Asfalt dökme gibi. Hayal ettiğim yolu yapıyorum diyelim. Şimdi yaptığım şov programıyla o yolun en başındayım. Kafamda bazı projeler var.


-Kadir Has Üniversitesi’nde reklamcılık okumuşsun. Üniversiteye hazırlanış sürecinden bahseder misin?
Üniversiteye hazırlanırken tam 4 sene dersaneye gittim ama o seneler bana çok şey kazandırdı. Annemler benim hep işletme, iktisat, bankacılık gibi bölümlere girmemi istedi. İstemedim çünkü benim yapacağım işler değildi onlar. Dersane dönemimde telefonla bile film çekerdim. Windows movie maker diye bir program var, o basit programla yaptığım videoları düzenlerdim. Projeksiyonla film oynatırdım perdede. Annem bir gün “Ne yapıyor bu çocuk?” diyerek dersaneyi ziyaret etti. Onlar baştan beri reklamcılık okumak istediğimi bilmelerine rağmen sabah 9:00 akşam 8:00 memur tipi iş hayatına katılmam konusunda biraz ısrarcıydılar.


-Oyunculuk yönünüz nasıl ortaya çıktı?
Oyunculuk yapayım diye düşünmedim. İçten gelen birşey işte senin yazarlığı gibi... Tamamen akışına bıraktığım için bazı şeyleri böyle oldu. Hiçbir sektörel girişimim de olmadı. Reklamcılığı araç olarak kullandım. Çünkü yaratıcılığın içinde mizah da vardır. 2-3 sene reklam yazarlığı yaptım. Orada da normal sunum yapmak yerine müşteriye olayı canlandırarak anlatırdım.


-İnternette çok tıklanan “Kızsız Adam” filmi sana birçok kapı açtı diyebilir miyiz? 
Film, seyrettik üzerine espriler ürettik. Severiz biz arkadaşlarla gördüğümüz olayları ti’ye almayı.  Ünlü olmak için değil. Zaten o kavramı hiç sevmiyorum onun da içi boşaltıldı. İnsanlar bizi konuşsun diye  de değil. Issız Adam’ı izledik. Sonra filme bir kez daha gittik. Bu sefer filmi izlerken elimizde kağıt kalemlerle not aldık. Hatta kaçak yolla salona minik kamera soktuk gizlice detayları çektik ve sonra kendi filmimiz oluştu.

-Ünlü yönetmen Çağan Irmak sizi arayıp tebrik etmiş, öyle mi?
Seyretmiş aradı. Bize internetten mesaj attı önce “Gülmekten yere yattım” falan diye. Issız Adam’ın dünya prömiyerine çıkacaktı. Gitmeden bizim ofisimize geldi ve 2-3 saat  boyunca muhabbet ettik. 


TWİTTER SAÇMA GELİYOR.
-İnternet günümüzde her konuda etkili bir araç oldu. Twitter, facebook gibi sosyal ağlara üyeliğin var mı? Sence biz gençler interneti yeteri kadar doğru kullanıyor muyuz? 

Ben doğru kullananlardan hissediyorum kendimi aynı senin gibi. Sadece facebook’a girerek ‘bugün kimler mesaj atmış?’, ‘beğendiğim kız ne yapmış?’ ya da ‘kişisel durumumu ilişkide göstersem ne olur?’ düşüncelerine pek dalmadığım için  ben doğru kullananlardanım. Twitter üyeliğim var. Sadece başkaları almasın diye açtığım boş bir hesap var. Twitterı da anlamıyorum.  Nerede olduğunu falan yazıyormuşsun galiba.

-140 karakterle düşüncelerini anlatabiliyorsun twitter sayesinde.
Özel hayat kalmadı! ‘Şu an ne yapıyorum?’ diye her anı ortaya dökmek garip.

-Twitter’da 1000’lerce takipçiye ulaşan ve yazdıklarıyla dikkat çekenler hakkında ne düşünüyorsun?
Bu bahsettiğin tarz işte doğru kullanım! Başkaları hakkında art niyetli şeyler yazmak ya da şu an wc’deyim …. -off the record- noktasına gelecek kadar abartmak kötü kullanımdır. 

İNSANLARLA İLETİŞİMİM İYİ

-Geçen ocak ayında “Gelecekten Bir Gün” adlı filmde başrol oynadınız. Önümüzdeki dönemde başka sinema ya da dizi projeleriniz olacak mı?
 Şu an odaklandığım şov programım var. Tüm tekliflere açığım fakat öncelikle kendi projelerime açığım. Kendi kafamdakileri yapmak istiyorum.

-Komik bir mizaca sahip olmak günlük hayatınızda sıkıntı yarattı mı hiç?
Günlük hayatımda komik olduğumu düşünmüyorum. Sadece insanlarla iletişimimin iyi olduğunu biliyorum. Bu çok ince bir ayrıntı. Demin tiyatro salonunda yaptığımız söyleşide gördüğümüz gibi komedinin o iyi iletişimden doğduğunu düşünüyorum.

-İdolüm dediğiniz ya da beğendiğiniz oyuncular kimler?
Haluk Bilginer ve Şener Şen’in oyunculuğunu çok beğeniyorum. Yurt dışından televizyon programı olarak en örnek aldığım isimler: Conan O’Brien ve Jay Leno. Kendilerini özgürce ifade edebiliyorlar ve farklı bir kesime hitap ediyorlar. Onların mizah anlayışını seviyorum.

-Üniversite yıllarında birçok oyunda rol aldın ve 2007 senesinde İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş. tarafından  sana En İyi Erkek Oyuncu Ödülü verildi. Oyunculuğa yeteneği olduğunu düşünen gençlere ne tavsiye edersin?
Ben tiyatro kulübündeyken kantinde boş boş oturan arkadaşlarım vardı. Kantinde oturanlara boş demiyorum ama hem kantinde olup hem boş olunca, boş arkadaş deniyor. Onlar bana sürekli “Sen ne zaman bir dizide oynayacaksın?” diyordu. O kafada olmadıkları sürece kendilerini çok iyi ifade edebileceklerini düşünüyorum.


-Röportaj konuğum olduğun için teşekkürler.
Ben teşekkür ederim.


Bu röportajın tamamı yayına hazırlanan Doğuş BÜLTEN dergisi'nde yer alacak.

1 Yorum

Bu yazım hakkında sen de bir yorum yaz, rahatla!

 

FACEBOOK

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks
Bumerang - Yazarkafe
Follow Rahat Yazar

MESAJIN VAR MI?

Ad

E-posta *

Mesaj *

Translate

Instagram

ÜYE OL

Mail adresini yaz, en güncel haberler, yeni yazılar anında e-postana gelsin!:

© Rahat Yazar
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0