10 Mayıs 2010 Pazartesi

En rahat fotoğrafçı; "Mehmet Turgut Röportajı"

Popüler fotoğrafçı, Mehmet Turgut'la röportaj yaptım. Aslında ona röportaj teklifini aylar önce götürmüştüm fakat kendisi iş yoğunluğu yüzünden bana yeni geri dönüş yaptı.
O, çoğu ünlünün fotoğraflarını, kliplerini çekiyor. Sıradışı bir tarzı var ve her seferinde daha etkileyici fotoğraf kareleri yakalayıp gündemde kalıyor. Kendi halinde ve rahat bir adam. Şu sıralar, çıkardığı “46” adlı dergi ve hayata geçirmek üzere olduğu kitabı ile gündemde...


Popüler ve başarılı bir fotoğrafçısınız. Fotoğrafçılıktaki tarzınızı tanımlar mısınız?

-Fotoğrafla ilgili bazı düşüncelerim var ve bu düşünceleri hayata geçirmek üzerine kurulu bir dünyam. Bu çok küçük bir dünya ama içinde barındırdığı hayaller tıpkı her zaman görmediğimiz rüyalar kadar karmaşık.

Fotoğraflarınızda photoshop kullanmanızı eleştirenler var. Sizce bu tarz programlara her zaman ihtiyaç duyulmalı mı? Fotoğraf çektikten sonra dijital düzeltmeler için de ayrı yoğun bir çalışma mı yapılıyor? Herkesin hayran olduğu sıradışı fotoğrafları elde etmek kolay olmasa gerek…

-Bu eleştiriyi yapanların bunu yapmayı beceremedikleri için arkasına saklandıkları bir duvar olduğunu düşünüyorum. Eskiden bir fotoğrafı elde etmek için bir baskı cihazına ne kadar ihtiyaç varsa şu anda iyi bir fotoğraf için photoshop’a o kadar ihtiyaç var. Fotoğraf çekilirken yapılanın %10’u kadar çalışma yapılıyor.

Fotoğrafçı bir aileden geliyorsunuz. Sizce fotoğrafçılık eğitimi almak gerekli mi?

-Her branştan olduğu gibi fotoğrafın da eğitiminin alınması gerektiğine inanıyorum ama fotoğrafçılık konusunda pratiğin teorinin çok ilerisine geçtiğini düşünüyorum.

Türkiye’de fotoğrafçılığın gelişmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?

-Türkiye’de fotoğrafçılık bence dört nala koşuyor. Sadece gençlerin bu olaya çok fazla entelektüel baktığını düşünüyorum. Bunun yerine biraz olsun cesaretle bırakılırsa işler çok daha farklı olacak.

Sıradışı çalışmalarınız var. Beğendiğiniz fotoğrafçılar ya da çalışmalarından esinlendiğiniz isimler oluyor mu?

-Beğendiğim fotoğrafçılar Türkiye’de ve yurtdışında tabii ki var. Ama bunlar hiçbir zaman bana esin kaynağı değiller. Benim kaynağım yaşadıklarım ve kafamın içinde dönüp dolaşan düşüncelerden öte değil.


Badem “Geceyedir Küsmelerim” ve Bengü’nün “iki melek” adlı parçasının klip yönetmenliğini yaptınız. Bu tarz klip çalışmalarınızın devamı edecek mi?

-Öncelikle ben bir yönetmen değilim fotoğrafçıyım. 1 yıl içerisinde en fazla 4 klip çekmek gibi bir karar aldım. Az olması ama iyi olması konusunda ekibim ve ben hem fikiriz.

Yaratıcı yönetmenliğini yaptığınız 46magazine adlı dergi için ünlü isimleri en ilginç halleri ile fotoğraflıyorsunuz. Örneğin Cem Yılmaz’ın deli gömleği ile olan pozları çok konuşulmuştu. Başka hangi isimler bizi şaşırtacak?

-İkinci sayımız çıktı. Şahan Gökbakar kadın olarak kapaktaki yerini aldı. http://www.46magazine.com/ adresinden diğer fotoğrafları da görebilirsiniz. Şimdi 3. Sayımız için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 46, her sayısında şaşırtacak diyelim…

46magazine nasıl bir dergi? Şimdi daha çok fotoğraflar konuşuluyor peki içerik olarak başka türlü sürprizler olacak mı?

-"46"; kültür, sanat, müzik, sinema, trend gibi başlıkları çatısı altında topluyor. Fotoğrafları tamamlayan röportajlar ağırlıkta. Yavaş yavaş fotoğraflarla birlikte röportajların da çok ses getireceğine inanıyorum. 46, normal bir dergi değil, derginin konukları da 46 ofisine geldiğinde herhangi bir dergi çekimine ya da röportajına geliyormuş gibi değiller. Burada güzel ve eğlenceli dakikalar geçiriyoruz. Okurlar da zamanla bu atmosferi yaşayacaklar. Bunların yanı sıra 46’nın MTV Türkiye’de bir programı var. MTV at 46 Studios adlı programda çekimlerin kamera arkası izlenebiliyor.

Sanatçıların albüm kapakları için de çekimler yapıyorsunuz. Sizle eminim birçok ünlü çalışmak istiyordur. Asla çalışmam dediğiniz isimler var mı?

-Hayatım boyunca kimseye önyargılı yaklaşmadığım gibi hiçbir sanatçıya da ön yargılı yaklaşmıyorum. Sadece kimyanın tutması ve karşımdaki kişinin yaptığı işe saygı göstermesi benim için yeterli.

Modellerinizi nasıl seçiyorsunuz? O an kafanızda tasarladığınız konsepte uyan kişileri nasıl buluyorsunuz?

-Kendim için çektiğim fotoğraflarda modellerin birçoğunu sokaktan, internetten ya da arkadaşlarım sayesinde buluyorum. Fotoğrafik anlamda bakireliği bozulmamış kişiler ilk tercihim.

Bu modellerin ünlü olması şart mı? Ekibinize katılmayı ya da sizin fotoğraf modeliniz olmayı hayal eden gençler var. Onlara şans verir misiniz?

-Bir önceki soruda cevapladığım gibi ünlü olmak şart değil.


Hayalinizdeki en sıradışı fotoğraf karesini henüz yakaladınız mı?

-Henüz yakalayamadım. Yakaladığım zaman zaten bu hayalimdeki fotoğraf olmaktan çıkacak ve başka bir hayalin peşine düşeceğim. Bu durumun sonsuzluğuna inananlardanım.

Fotoğrafını çekmeyi hayal ettiğiniz özel bir isim var mı?

-Adrien Brody ve Cate Blanchett.

Çoğu zaman yoğun bir tempo içerisindesiniz. Gelecekteki projeler ve planlarınız hakkında kısa bilgi almak isteriz.

-Öncelikle ilk kitabım ‘30’ hayata geçmek üzerine. Kitabın imza günlerini ve sergi planlamalarını yapıyorum. Ve bir an önce ikinci kitabım ‘40’ için çekimlere başlamak istiyorum.

Fotoğrafçılığa ilgi duyan ve bu alanda çalışmaya hevesli gençlere önerileriniz var mı?

-Bu işi gerçekten yapmak isteyenler başka hiçbir şey yapmamalı ve özel hayatlarından gerçekten fedakarlık etmeliler. Hem beyninizi hem de vücudunuzu yormaya hazır olun.

Rahatyazar bloguna özel size kısa anket tarzı sorular sormak istiyorum. İnsanlar sizi fotoğrafçı kimliğiniz dışında da tanımak isteyebilir.

Rahat, çılgın ve genelde bohem bir yaşantı sürdüğünüz söyleniyor. Doğru mu?

-Kız arkadaşımla ve 2 kedimle birlikte mütavazi bir hayat yaşıyorum. Bu ne kadar bohemse işte benim hayatım da o kadar bohem.

En rahat olduğunuzu düşündüğünüz anlar?

-Kendi stüdyomda fotoğraf çektiğim anlar.

İstanbul’da nerelerde, hangi mekanlarda takılırsınız? Sanatçı popülasyonunun yüksek olduğu bilinen Cihangir hakkında ne düşünüyorsunuz?

-Pek takıldığım söylenemez. Kahvaltı yapılacak güzel yerler var.

Aynı zamanda mesleğiniz olan fotoğrafçılık dışındaki hobileriniz neler?
-Yok.

En sevdiğiniz yemek?
-Lazanya.

Yaşadığınız en çılgın olay?
-Metallica’nın fotoğrafını çekmek.

Son olarak blog yazarlığı hakkında ne düşünüyorsunuz? Rahatyazar.com’u içerik ve tasarım olarak nasıl buldunuz?
-Blog yazarları hakkında çağımızın fanzinleri diyebiliriz. Siten de gayet başarılı.

0 Yorum

Bu yazım hakkında sen de bir yorum yaz, rahatla!

 

FACEBOOK

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks
Bumerang - Yazarkafe
Follow Rahat Yazar

MESAJIN VAR MI?

Ad

E-posta *

Mesaj *

Translate

Instagram

ÜYE OL

Mail adresini yaz, en güncel haberler, yeni yazılar anında e-postana gelsin!:

© Rahat Yazar
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0