23 Mart 2010 Salı

"Dinlemezsem ufkum genişlemez." - Yankı Alper

Müzik dünyasına yeni ve genç bir isim olarak iddialı giriş yapan Yankı Alper, “Yankı” adını verdiği albümünü bu mart ayı başında çıkardı.
2010 yılı müzik piyasasına imza atmaya aday olan bu albümde Yankı Alper; çıkış şarkısı “Kaç Yazar’da” Nez ile yaptığı düet ile dikkatleri üzerine çekti. Müzik kanallarında yayına giren çıkış klibi ile dikkat çeken popçuya; Nez de dansları ve güzelliğiyle eşlik ediyor. Yankı Alper, yeni çıkan albümünü ve çalışmalarını RAHATYAZAR’a anlattı.

Müzikle ilgilenmeye nasıl başladın?
Küçük yaşlarda müzikle ilgilenmeye başladım. 5-6 yaşlarındayken annem bana ufak bir klavye almıştı. Western filmlerini çok severdim mesela onların müziklerini çalardım klavyeyle. O zamanlardan belliydi yani. Okul hayatımda müzik dersim iyiydi 10 alırdım hep. Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde bankacılık ve finans okurken müzik bölümüne geçiş yaptım. Profesyonel anlamda 2000’li yılların başında sahne yaparak müzikten para kazanmaya başladım. Müzik bölümüne geçtikten 2 sene sonra da 2005’te albüm çalışması için İstanbul’a yerleştim. 2009 yılının ilk aylarında musiCAT firması ile el sıkıştım.

Albüm hazırlık sürecinden biraz bahseder misin?
Bu benim yıllardır hayalimdi. Kolay olmuyor tabi piyasada tutunmak zor. Prodüktörlerle anlaşmak zor. Sana bir şey vermeden senden çok şey bekleyebiliyorlar. Ben çok düşünmüyordum hatta spora tenis hocalığına devam ediyordum. Haftada 1 gün sahneye çıkıyordum. Arkadaşım, en iyi dostum Ali Yıldırım benim şu an prodüktörüm. Bu işin yapımcılığına başlamıştı. Onunla konuştuk ve 2009 temmuzunda karar verdik albüm yapmaya. 6 ay gibi süre de stüdyo çalışmalarımız oldu.

Albüm şarkılarını kendin mi yazıyorsun?
Albümde 7 şarkı var. Aslında 6 ayrı şarkı, birinin 2 versiyonu var. 4 şarkının; “Ben Bir Kere Sevmişim Seni”, “Madem”, “O gün Bu gün Değil” ve ”Bin Pişmanım” söz ve bestesi bana ait. “Kaç Yazar” ve “Ne Yapmalı Bilmem” sözleri Mert Ali İçelli & Elif Nun İçelli’ye ait. Diğer 3 şarkımın aranjesini Yıldıray Gürgen yaptı.
Klip, spor salonunda çekilmiş. Bu fikir nasıl oluştu, siz mi istediniz?
Türkiye’nin en popüler fotoğrafçılarından Mehmet Turgut albümün fotoğraflarını çekti. Bu fikir ondan geldi. Ben zaten spor yapıyorum ayrıca spor hocalığı yönüm de var. Vücuduma, beslenmeme dikkat ediyorum Allaha şükür iyi bir fiziğim var. Biz üç valiz eşya ile fotoğraf çekimine gitmiştik. Mehmet Turgut “çıkart bir tişörtünü” dedi bana çekim için. Zaten ondan sonra üç valiz kıyafete gerek kalmadı boşuna taşımış olduk. Fotoğraflarda askılı, çıplak vücut görünce klip yönetmenimiz Mustafa Uslu da bu imajı beğendi. Onun da kararıyla hem sportif yönümü yansıtan hem de farklı bir klip çekmiş olduk.

Şarkının temposu ile klip çok uyumlu.
Evet Nez de bana eşlik etti. O da fit vücutlu zaten uyumlu bir ikili olduk. İnsanları spora teşvik eden bir klip. Gelen tepkiler güzel. İnsanlar klibi izleyince spor yapma isteklerinin arttığını söylüyor, bu çok hoşuma gitti.
Çıkış parçan, “Kaç Yazar’da” Nez ile düet yaptın. Buna nasıl karar verdiniz?
Mert Ali İçelli şarkıyı yazdı. Şarkı kısa geldi. O zaman Nez’in söylediği kısım yoktu. Birkaç nakarat ekledik, büyüsü bozuldu. Ne yapalım ne edelim diye düşünürken Mert Ali bir paragraf daha yazdığını ama anlatılanların bir cevap gibi olduğunu söyledi. Parçada o kısmı bir bayanın söylemesi gerektiğine karar verdik. Biz o dönem Nez ile aynı stüdyoda çalışıyorduk. Nez’e teklif edildi tamamen spontane bir şekilde. Zaten arkadaştık, o da sağolsun kırmadı bizi çok güzel bir çalışma oldu. Düet güzel ileride yine düşünebilirim farklı isimlerle de neden olmasın.

Ne tarz müzik dinliyorsun?
Bu konuda çok değişkenim. Mesela Müslüm Gürses, İbrahim Tatlıses de dinliyorum. Ama spor salonunda spor yaparken Linkin Park dinliyorum. Sporda ağırlık kaldırırken arabesk müzik dinleyemiyorsun tabi, gaza gelmem lazım. Bulunduğum ortama göre kulübe gidersek club, techno, elektronik dinlemek istiyorum. Her türlü müzik dinliyorum. Zaten bu işimin parçası. Dinlemezsem ufkum genişlemez. Tabi yerine göre. En çok pop müzik dinliyorum çünkü yaptığım müzik o.

Müzik dışında nelerle uğraşıyorsun?
Spor en büyük hobim. Günde 2,5-3 saatim spor salonunda geçiyor neredeyse. Onun dışında müzik, bunu söylememe gerek yok. Hayatımda, müzik bir tutku olmasa bu işe başlamazdım zaten. Film seyretmeyi çok severim, DVD yeni çıkan filmleri alır izlerim.

Oyunculuk düşünür müydün?
Kesinlikle düşünürüm. Ben geçmişte amatör tiyatro da yaptım. Oyunculuk kabiliyetime güveniyorum. Öyle bir hedefim de var. İlerde böyle uygun bir proje olursa çok istiyorum.

Zaten klipler de oyunculuk için bir aşama gibi değil mi? Orada da mimiklerinizi kullanıyorsunuz yeteneklisiniz demekki.
Tabi bunu bana senin gibi söyleyenler oluyor. Orada ben çok stresliydim. Bir sürü kamera ve o güne kadar hiç kamera karşısına geçmemiş bir insandım ama şimdi çok daha rahatım. Alışıyor insan; klipler, radyo, TV programları derken... Klipler günümüzde 20 saatte falan çekilirken biz çok kısıtlı zamanda çektik o klibi.

Klip çekimi kaç saat sürdü?
Bir gün boyunca 8 saat süren bir çekim oldu. Akatlar sporiumda çektik. Nisan 15, mayıs başı gibi ikinci klibi “Ben Bir Kere Sevmişim Seni” adlı parça için düşünüyoruz.

Piyasa kötü, hani albüm çıkarmak risk değil mi?
Piyasa kötü olsun önemli değil. Biz iyiyiz.

Müzik piyasasında kendini nasıl konumlandırıyorsun? Hayallerin?
Üreten, işine sahip çıkan, maddi manevi hiçbir emekten kaçınmayan biriyim. Başarılı olacağıma inanıyor, hem ekibime hem kendime çok güveniyorum. Şarkılarımın hep bir ağızdan söylenmesini istiyorum. Daha güzel şarkılar yazmak istiyorum. Her seferinde bir adım daha ilerlemek istiyorum. Hırslıyımdır.

Peki bu piyasayı nasıl değerlendiriyorsun ve kimleri beğeniyorsun?
Çok fazla albüm çıkıyor. Bu iş külfetli bir iş. Hem büyük paralar harcaman gerekiyor, hem iyi bir iş, iyi şarkılar yapman gerekiyor. Boş işler piyasadan siliniyor. Buna defalarca şahit olduk. Bir noktadan sonra şansa kısmete bağlı. Tabi sen önlemini alıp eşeği sağlam kazığa bağlayacak ondan sonra işini şansa bırakacaksın. Böyle yapanlar tutunuyor. Bence üreten insan, kazanan insandır. Şimdi örnek verecek olursak: Soner Sarıkabadayı, benim çocukluk arkadaşım o da Mersinli benim gibi. Onun şarkılarını beğeniyorum.
Ondan şarkı almayı düşünmedin mi?
Tabiki düşündük ama kısmet olmadı. Belli bir sebebi yok. Çok güzel şarkılar yapıyor. Yani 20 tane şarkı yapıp 15 tane hit çıkarmak inanılmaz büyük başarı. Murat Dalkılıç, Murat Boz hatta Sertab Erener ile çalışıyor, onlara şarkı veriyor. Bu saydığım sanatçıların başarısı bir anlamda Soner’in başarısı.

İdolüm dediğin bir isim var mı?
Benim hiçbir zaman bir idolüm olmadı, olmayacak da.

Röportaj teklifimi kabul ettiğiniz için çok teşekkür ederim. Sizi tanımış olduk. Başarılarınızın devamını diliyorum.
Ben teşekkür ederim. Gayet keyifli bir röportajdı.

Sanatçının klibini buradan izleyebilirsiniz.

Yankı Alper ft. Nez - Kaç Yazar
Yükleyen aicho_. - Yüksek çözünürlüklü video keyfini yaÅ�ayın!
http://yankialper.com/
NOT: Röportaj Gazeversite.com-Haftanın Konuğu bölümü için yapılmıştır.

0 Yorum

Bu yazım hakkında sen de bir yorum yaz, rahatla!

 

FACEBOOK

Blogger Tips and TricksLatest Tips For BloggersBlogger Tricks
Bumerang - Yazarkafe
Follow Rahat Yazar

MESAJIN VAR MI?

Ad

E-posta *

Mesaj *

Translate

Instagram

ÜYE OL

Mail adresini yaz, en güncel haberler, yeni yazılar anında e-postana gelsin!:

© Rahat Yazar
Designed by GeCe
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0